ثبت نام
ورود
<p>با توجه به گزارش<span dir="LTR"> Ecommerce Foundation </span>هشتاد و هشت درصد مردم قبل از خرید کالا، مشخصات آن را در اینترنت جستجو می‌کنند. با توجه به این گزارش و پوشیده نبودن اهمیت وجود وب سایت برای همه در دنیای امروز، بسیاری از شرکت ها برای جذب مشتری یا حفظ و ارتباط با مشتری های فعلی از وب سایت استفاده می کنند. همچنین امروزه برای همکاری با خارج داشتن یک وب سایت ضروری است<span dir="LTR">.<br /> </span>مسلما تنها وجود یک وب سایت برای رسیدن به اهداف کافی نیست و باید اصول و پارامترهایی برای داشتن یک وب سایت کارآمد رعایت شود. بنابراین در ادامه ویژگی های یک وب سایت موفق و کارآمد را ارائه می دهیم<span dir="LTR">.</span></p> <p><strong>1-</strong><strong> </strong><strong>کاربرپسند (ظاهر یک وب سایت)</strong></p> <p>اولین چیزی که باعث جذب کاربر می شود ظاهر وب سایت است که اصطلاحا به آن<span dir="LTR"> UI Design </span>می گویند. بنابراین باید نیازهای برند و کسب وکار مورد توجه قرار بگیرد. به خوبی رنگ، فونت، المان ها، تصاویر و اجزای دیگر سایت بایستی در کنار هم قرار بگیرند<span dir="LTR">. </span>سایت باید دارای هارمونی خوب در رنگ ها بوده و از رنگ هایی با کنتراست پایین برای پس زمینه سایت استفاده شود. انتخاب رنگ در طراحی وب سایت اهمیت بالایی در جذب کاربر دارد. همچنین استفاده از فونت مناسب توصیه می شود. تصاویر بایستی کم حجم و جذاب برای بالا بردن زمان حضور کاربر و مشتری در سایت باشد. لوگو برای سایت به نوعی معرف آن بوده و اهمیت به سزایی دارد<span dir="LTR">.</span></p> <p>باید یادآور شد که وب سایت هایی با عدم طراحی مناسب مشکلاتی خواهند داشت مانند عدم گوگل فرندلی بودن سایت، مدت زمان حضور کوتاه کاربران و<span dir="LTR"> ...</span></p> <p><strong>2- داشتن رابط کاربری ساده و جذاب</strong></p> <p>از اسامی درست و منطقی برای صفحات سایت خود استفاده کنید. تا بدین وسیله افراد در هر صفحه ای که هستند، به راحتی بتوانند به صفحه مورد نظر خود هدایت شوند<span dir="LTR">. </span>بایستی خودتان را به جای مخاطب و مشتری گذاشته و توجه داشته باشید که آنها از سایت شما به دنبال چه چیزی بوده و اهداف آنها چیست. بنابراین شما باید در سایت خود اهدافتان را به طور واضح به نمایش بگذارید. مخصوصا در هنگام فروش آنلاین توجه به رابط کاربری اهمیت به سزایی دارد، چرا که چنین سایتی باید به صورت کامل امکانات و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتری قرار دهد. تا مشتریان به راحتی بتوانند خرید خود را انجام داده و به سایت شما اعتماد کنند. همچنین باید راه تماس و ارتباط را در نظر بگیرید تا بدین وسیله مشتریان بتوانند در سایت شما عضو شده و به ایمیل تان دسترسی داشته باشند<span dir="LTR">.</span></p> <p><strong>3- اهمیت ارتباط با کاربران</strong></p> <p> نظرات کاربران و نمایش آنها در سایت، پاسخگویی وپیگیری در خواست های آنها از اهمیت به سزایی برخوردار است. برای مثال به سوالاتی از قبیل "چیست؟"، "چرا؟"، "قیمت"، "کیفیت" و "راه های خرید" به سرعت پاسخ دهید<span dir="LTR">.</span></p> <p><strong>4- </strong><strong> </strong><strong>بارگذاری سریع در حد چند ثانیه</strong></p> <p>برای حفظ کاربرانتان بارگذاری سایت شما نباید بیشتر از 8 ثانیه طول بکشد. براساس مطالعات گوگل در سال 2017 وب سایتی با زمان بارگذاری بیشتر از 10 ثانیه، احتمال بانس ریت(نرخ پرش) را تا 132 در صد افزایش می دهد<span dir="LTR">. </span>این احتمال نشان می دهد که افرادی که به محض باز شدن وب سایت بدون مشاهده هیچ صفحه ای سریعا وب سایت را ترک می کنند، افزایش می یابد<span dir="LTR">.</span></p> <p>افزایش نرخ پرش سایت ناشی از مشکلات ساختاری وب سایت است که باعث عدم شناسایی محتوا و شناسایی به عنوان محتوای نامرتبط توسط موتورهای جستجو می شود. این مسئله باعث می شود رتبه شما در جستجوگر ها پایین بیاید. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات مطرح شده سایتتان را بهینه کنید تا سایت شما زیر 3 ثانیه بار گذاری شود. البته توجه داشته باشید این 3 ثانیه با توجه به میانگین سرعت اینترنت جهانی مطرح شده است<span dir="LTR">.</span></p> <p><strong>5- </strong><strong> </strong><strong>محتوای بهینه شده</strong></p> <p>توجه داشته باشید که محتوای خود را بر اساس اصول سئو تولید و بهینه کنید که این کار مستلزم آگاهی از روش ها و تکنیکهای متعددی است<span dir="LTR">.</span></p> <p>باید محتوای شما چیزی را به کاربران آموزش داده و اطلاع رسانی کند یا بتواند آن ها را سرگرم نماید. تا بدین وسیله آنها به شما اعتماد کرده و باعث انجام فرایند خرید از سایت شما گردد<span dir="LTR">.</span></p> <p>همچنین محتوای مناسب و با کیفیت بالا باعث می شود وب سایت های دیگر و افراد به عنوان یک منبع معتبر به آن رجوع کنند. همچنین باعث می شود محتوای شما در شبکه های اجتماعی نیز اشتراک گذاری شده و شانس دیده شدن شما را بالا ببرد<span dir="LTR">.</span></p> <p><strong>6-</strong><strong> </strong><strong>فراخوان عمل</strong></p> <p>دعوت کاربران برای انجام کاری را به اصطلاح فراخوان عمل یا <span dir="LTR">call to action (CTA) </span>می گویند. در بازاریابی دیجیتال، فراخوان عمل به دستوری گفته می شود که کاربر را به انجام واکنش از پیش طراحی شده وادار می کند. دستورهایی مانند: "بیشتر بخوانید" و "همین الان دست به کار شو". علاوه بر اینها گاهی اوقات فراخوان ها به صورت پیشنهاد های ویژه در زمان محدود طراحی می شوند مثل "فقط 48 ساعت فرصت داری تا محصول ما را با 40% تخفیف خریداری کنی" یا "40% تخفیف برای 5 نفر اول تماس گیرنده<span dir="LTR"> "</span></p> <p>برای اجرای حرف شما توسط کاربر، بایستی دلیل محکمی داشته باشید. بنابراین نیاز کاربر به محصول یا خدمات شما در واقع کلید فراخوان عمل است. مثال های ساده ای مانند "عضو شو"، "تم مورد علاقه ات را انتخاب کن" و "تا حالا این فیلم رو دیدی؟" نمونه های دیگری از فراخوان های عمل هستند<span dir="LTR">.</span></p> <p><strong>7-</strong><strong> </strong><strong>هاستینگ قدرمند</strong></p> <p>یکی از فاکتورهای موفقیت وب سایت، هاستینگ قوی است. چنین هاستینگی بایستی قابل اطمینان و پایدار بوده، امن و سریع باشد. از ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری مناسب و مورد نیاز شما بهره مند باشد و در 7 روز هفته توسط شرکت ارائه دهنده پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد<span dir="LTR">.</span></p> <p>داشتن چنین هاستی با این ویژگی ها ارزان نخواهد بود. اما با توجه به اهمیت گفته شده برای هاست بهتر است اصلا به هزینه پرداختی اهمیت ندهید<span dir="LTR">. </span></p> <p><strong>8-</strong><strong> </strong><strong>واکنش گرا بودن</strong><strong><span dir="LTR"> (Responsive)</span></strong></p> <p>بایستی وب سایت شما خودش را برای همه اندازه های صفحه نمایش مثل کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه تطبیق دهد، که اصطلاحا این ویژگی به ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن معروف است. بنابراین با هر دستگاهی می توان از وب سایت به راحتی استفاده کرد<span dir="LTR">.</span></p> <p>با توجه به اینکه اخیرا استفاده کاربران از گوشی همراه برای جستجو در وب سایت ها بیشتر شده است، بنابراین این مساله اهمیت زیادی پیدا می کند<span dir="LTR">.</span></p> <p><strong>9-</strong><strong> </strong><strong>امنیت</strong></p> <p>در بحث وب سایت امنیت اهمیت بسیاری دارد. اگر تمامی موارد و ویژگی های یک وب سایت مناسب را لحاظ کنید ولی به امنیت وب سایتتان اهمیت ندهید، هر لحظه ممکن است اختلالی در سایتتان پیش آید. از طرفی در کنار امنیت سایت، امنیت کاربران هم مهم است و اطلاعات آنها بایستی در امنیت کامل باشند. استفاده از پروتکل امنیتی <span dir="LTR">https </span>یکی از موارد برقراری امنیت در وب سایت است. بدین ترتیب تبادل اطلاعات بین کاربر و سرور به صورت کد و رمز نگاری شده بوده و امنیت افزایش خواهد یافت<span dir="LTR">.</span></p> <p> </p>
این خبر ازعباس نژاد